Interpreteren van IQ-testen voor leerkrachten en IB’ers

Interpreteren van IQ-testen voor leerkrachten en IB’ers

Wat is het verschil tussen een verbale en een performale schaal? Wat wordt er bedoeld met ‘een kloof’, verwerkingssnelheid of perceptuele organisatie? Wat betekenen de indexen in de WISC-V? Wat betekenen de getallen in het verslag en hoe komen ze tot stand? Wat wordt er bedoeld met fluïde intelligentie en waarom kan een kind een paar jaar later een andere score halen?

Is dit de cursus of opleiding die je wilt volgen?

Interpreteren van IQ-testen voor leerkrachten en IB'ers

Wil jij meer halen uit het verslag van het intelligentie-onderzoek van het kind uit jouw klas? Wil jij weten hoe de cijfers tot stand komen en waar deze cijfers eigenlijk voor staan? Kom dan naar deze inspiratiemiddag. Aan de hand van praktijkvoorbeelden bespreken we de zin en de onzin van IQ-testen met als doel meer uit een onderzoeksverslag te halen.

Praktische informatie

Om deel te nemen aan deze inspiratiemiddag moet je in het bezit zijn van een onderwijsbevoegdheid, zoals een pabodiploma of daaraan gelijkgesteld. Het niveau van de opleiding is HBO+. Lesmateriaal wordt verstrekt door REC5, er zijn dus geen aanvullende leskosten. Ook de koffie en thee is uiteraard gratis. Wel krijgen we met enige regelmaat teruggekoppeld van onze cursisten dat ze zo enthousiast zijn geworden van onze docenten dat ze zelf nog dieper in het onderwerp zijn gedoken en extra boeken hebben gekocht. Dit is uiteraard voor eigen rekening of voor rekening van jouw school.

Wil je een volledig overzicht met alle data van deze opleiding ontvangen? Klik dan hier.

Praktische informatie

Voor wie:
Leerkrachten PO/docenten VO/AB’ers/IB’ers

Aantal bijeenkomsten:
1 (14.00 – 16.30 uur)

Aantal deelnemers:
15-30

Investering:
€95,-

Waar en wanneer:
Assen, november 2024
Nieuwleusen, januari 2025
Steenwijk, januari 2025
Hardenberg, juni 2025

“Boeiend en laagdrempelig”

Het is boeiend, inspirerend en laagdrempelig. En het bracht een fijne discussie op gang binnen ons IB-netwerk

– Nadia –