Inspiratiemiddagen REC5

Gebruik je brein in de klas

Wil jij de leermotivatie van jouw leerlingen vergroten? Leer ze dan hoe het brein werkt! Uit onderzoek is gebleken dat kennis van de werking van het brein de leermotivatie vergroot. Wil jij hier meer van weten en vooral, wil je leren hoe je dit zelf toepast? Schrijf je dan in voor de korte cursus ‘Gebruik je brein in de klas’.

Is dit de cursus of opleiding die je wilt volgen?

Leerdoelen

Na de cursus kun je:

Onderwerpen

Algemeen

In deze korte cursus maak je als onderwijsprofessional kennis met de plasticiteit van het brein en de toepasbaarheid daarvan in de klas. Het is toepasbaar binnen elk onderwijssysteem en bruikbaar vanaf groep 1 tot en met de universiteit. Wil jij de kinderen in jouw klas een passie voor leren bijbrengen en wil je jezelf ontwikkelen? Dan is deze korte cursus een goede start. Vanwege de praktische benadering en uitwerking is de cursus geschikt voor het niveau van de basisschool.

Praktische informatie

Om deel te nemen aan deze cursus moet je in het bezit zijn van een onderwijsbevoegdheid, zoals een pabodiploma of daaraan gelijkgesteld. Het niveau van de opleiding is HBO+. Lesmateriaal wordt verstrekt door REC5, er zijn dus geen aanvullende leskosten. Ook de koffie en thee is uiteraard gratis. Wel krijgen we met enige regelmaat teruggekoppeld van onze cursisten dat ze zo enthousiast zijn geworden van onze docenten dat ze zelf nog dieper in het onderwerp zijn gedoken en extra boeken hebben gekocht. Dit is uiteraard voor eigen rekening of voor rekening van jouw school.

Wil je een volledig overzicht met alle data van deze opleiding ontvangen? Klik dan hier.

Praktische informatie

Voor wie:
Leerkrachten PO/ directie/IB’ers/RT’ers

Aantal bijeenkomsten:
4 (18.00 – 21.00 uur)

Aantal deelnemers:
18-24

Studiebelasting per week:
1-2 uur (afhankelijk van vooropleiding en ervaring)

Investering:
€695,-

Waar en wanneer:
Nieuwleusen, oktober 2024

“Dit had ik willen leren op de pabo!”

Vanaf de eerste minuut was ik geboeid. Ik wist er nauwelijks iets van en dacht dat het brein een moeilijk onderwerp was. Maar deze benadering maakte het makkelijk, inzichtelijk en boeiend! Ik kon voortdurend een slag maken naar mijn eigen klas en vaak probeerde ik de dag na de cursus het geleerde uit. Mijn leerlingen vonden het minstens zo interessant als ik. Eentje vroeg zelfs of ze met mij mee mocht….

– Jeannette, leerkracht middenbouw –