Omgang begaafde leerling
Onderwijs hoogbegaafdheid schrijven

Omgang begaafde leerling

Donec non leo ex. Sed id mattis ante. Maecenas feugiat lobortis sem at pulvinar. Nulla facilisi. Integer laoreet urna nec massa elementum ornare. Integer hendrerit tempor turpis id tempor. Fusce vel justo dapibus, porta velit non, efficitur purus. Donec tempor, metus sed hendrerit bibendum, justo odio condimentum nibh, vitae egestas metus augue ultrices dolor. Maecenas vitae elementum dolor, quis blandit tortor. Donec imperdiet sapien quam, in commodo tellus pretium sed. Aenean venenatis condimentum consequat. Mauris condimentum metus eget neque blandit rhoncus. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aliquam non libero nibh. Integer non elit vitae ex placerat hendrerit.

Hoogbegaafde leerling uitdagen

Duis a nunc massa. Curabitur turpis ex, fermentum ut egestas ac, mollis at nisi. In mattis nisl eget est placerat lacinia. Nunc fringilla porta ipsum efficitur aliquet.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eros est, tempor non facilisis faucibus, imperdiet id turpis. Ut ultricies velit dapibus, imperdiet sem in, elementum arcu. Vestibulum vestibulum suscipit sapien nec scelerisque. Duis a nunc massa. Curabitur turpis ex, fermentum ut egestas ac, mollis at nisi. In mattis nisl eget est placerat lacinia. Nunc fringilla porta ipsum efficitur aliquet. Suspendisse ac nisl nec ipsum ultrices sollicitudin et et est. Aliquam sit amet arcu sagittis, ornare turpis auctor, placerat justo. Suspendisse ut tempus purus, vel aliquet lacus.

Inspiratiemiddagen REC5
Praktijkgericht
Ruime blik
Begeleidingstrajecten
Persoonlijke begeleiding
Capaciteiten onderzoek
Cursussen

Hoe een hoogbegaafde leerling begeleiden?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eros est, tempor non facilisis faucibus, imperdiet id turpis. Ut ultricies velit dapibus, imperdiet sem in, elementum arcu. Vestibulum vestibulum suscipit sapien nec scelerisque. Duis a nunc massa. Curabitur turpis ex, fermentum ut egestas ac, mollis at nisi. In mattis nisl eget est placerat lacinia. Nunc fringilla porta ipsum efficitur aliquet. Suspendisse ac nisl nec ipsum ultrices sollicitudin et et est. Aliquam sit amet arcu sagittis, ornare turpis auctor, placerat justo. Suspendisse ut tempus purus, vel aliquet lacus.

Over REC5
Begaafd zijn lijkt een voorrecht en dat kan het ook zijn. Maar het kan problemen veroorzaken als de omgeving van het kind of de volwassene er niet op is ingesteld.
Leerkrachten en besturen

Weten hoe je je onderwijs nog beter kunt afstemmen op het begaafde kind in je klas?  En hoe je passend beleid erop kunt maken? REC5 kan helpen.

Kind op de grond schrijven
Diagnostiek

Er zijn verschillende aanleidingen om de capaciteiten van een kind te onderzoeken. REC5 is gespecialiseerd in diagnostiek en kiest hierbij voor maatwerk.

Wat doet REC5?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eros est, tempor non facilisis faucibus, imperdiet id turpis. Ut ultricies velit dapibus, imperdiet sem in, elementum arcu. Vestibulum vestibulum suscipit sapien nec scelerisque. Duis a nunc massa. Curabitur turpis ex, fermentum ut egestas ac, mollis at nisi. In mattis nisl eget est placerat lacinia. Nunc fringilla porta ipsum efficitur aliquet. Suspendisse ac nisl nec ipsum ultrices sollicitudin et et est. Aliquam sit amet arcu sagittis, ornare turpis auctor, placerat justo. Suspendisse ut tempus purus, vel aliquet lacus.

Dit zeggen jouw collega’s over onze opleidingen
“Je kunt er meteen mee aan het werk”

Ik vond de cursus Plusklasleerkracht een fijne cursus. Je kunt er meteen mee aan het werk in de praktijk.
Neleke Veurink
RT’er en plusklascoördinator Johannes Calvijnschool Hoogeveenl
“Confronterend, bevrijdend en inspirerend”

Na deze intensieve dag zat ik bomvol energie om aan de slag te gaan. Waarom hebben we niet jaarlijks zo’n dag? Wat mij betreft wordt het verplicht voor elke leerkracht en dan jaarlijks. En los van de inhoud: de manier waarop het gebracht werd, was zo inspirerend en vol humor. Vaak gelachen, soms ook om mezelf. Thuis zat ik nog na te stuiteren. Dit wil ik echt vaker doen.
Linda
Leerkracht en adjunct-directeur
“We moeten mensen eerst weer leren hoe we dingen leren. Leren leren dus.”
Jan Willem van den Brandhof
“Wat een eyeopener… Inspirerende middag die me zeker aan het denken heeft gezet. Hier ga ik meer mee doen, ik weet zeker dat veel kinderen daar baat bij hebben, naast de hoogbegaafde leerlingen.”
Selma
Groepsleerkracht Het Kompas
“Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek.”

Albert Einstein