Home » Interpreteren van IQ-testen voor leerkrachten en IB’ers

Interpreteren van IQ-testen voor leerkrachten en IB’ers

Wat is het verschil tussen een verbale en een performale schaal? Wat wordt er bedoeld met ‘een kloof’, verwerkingssnelheid of perceptuele organisatie? Wat betekenen de indexen in de WISC-V? Wat betekenen de getallen in het verslag en hoe komen ze tot stand? Wat wordt er bedoeld met fluïde intelligentie en waarom kan een kind een paar jaar later een andere score halen?

Wil jij meer halen uit het verslag van het intelligentie-onderzoek van het kind uit jouw klas? Wil jij weten hoe de cijfers tot stand komen en waar deze cijfers eigenlijk voor staan? Kom dan naar deze inspiratiemiddag. Aan de hand van praktijkvoorbeelden bespreken we de zin en de onzin van IQ-testen met als doel meer uit een onderzoeksverslag te halen.

Praktische informatie
De inhoud van deze middag wordt ook vaak ingezet tijdens IB-netwerken, teambijeenkomsten en studiedagen. Een planning wordt dan in overleg gemaakt. Voor meer informatie over de mogelijkheden van deze in-companybijeenkomst, klik hier.

Praktische informatie

Voor wie:
Leerkrachten PO/docenten VO/AB’ers/IB’ers
Aantal bijeenkomsten:
1 (14.00 – 16.30 uur)
Aantal deelnemers:
15-30
Investering:
€95,-
Waar en wanneer:
Nieuwleusen, 1 april 2020

“Boeiend, inspirerend en laagdrempelig. En het bracht een fijne discussie op gang binnen ons IB-netwerk.

– Nadia

Nieuws

Wil je bijblijven op het gebied van begaafdheid? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Leerkrachten en besturen

Weten hoe je je onderwijs nog beter kunt afstemmen op het begaafde kind in je klas?  En hoe je passend beleid erop kunt maken? Rec5 kan helpen.

Diagnostiek

Er zijn verschillende aanleidingen om de capaciteiten van een kind te onderzoeken. Rec5 is gespecialiseerd in diagnostiek en kiest hierbij voor maatwerk.

Start typing and press Enter to search