Home » Gebruik je brein in de klas

Gebruik je brein in de klas

Wil jij de leermotivatie van jouw leerlingen vergroten? Leer ze dan hoe het brein werkt! Uit onderzoek is gebleken dat kennis van de werking van het brein de leermotivatie vergroot. Wil jij hier meer van weten en vooral, wil je leren hoe je dit zelf toepast? Schrijf je dan in voor de korte cursus ‘Gebruik je brein in de klas’.

Leerdoelen

Na de cursus kun je:

  • basiskennis toepassen over de plasticiteit van het brein
  • de leermotivatie van je leerlingen vergroten (en die van jezelf!)
  • de vertaalslag maken van ‘breintheorie’ naar jouw onderwijspraktijk
  • jouw leerlingen een passie voor leren bijbrengen
  • basis breinbegrippen uitleggen op jouw klassenniveau

Onderwerpen

  • verband kennis van het brein – leermotivatie
  • begrippen als dendrieten, synapsverbindingen en axonen
  • neuronen
  • de rol van de amygdala
  • het nut van neurotransmitters
  • effect van feedback op brein
  • verbeteren van het kortetermijngeheugen
  • effectief inzetten van tijd
  • rol van vaste patronen en aanleren van nieuwe gewoonten
  • ontwikkelen passie voor leren

Algemeen

In deze korte cursus maak je als onderwijsprofessional kennis met de plasticiteit van het brein en de toepasbaarheid daarvan in de klas. Het is toepasbaar binnen elk onderwijssysteem en bruikbaar vanaf groep 1 tot en met de universiteit. Wil jij de kinderen in jouw klas een passie voor leren bijbrengen en wil je jezelf ontwikkelen? Dan is deze korte cursus een goede start. Vanwege de praktische benadering en uitwerking is de cursus geschikt voor het niveau van de basisschool.

Praktische informatie
Wil je een volledig overzicht met alle data van deze cursus ontvangen? Klik dan hier.

Praktische informatie

Voor wie:
Leerkrachten PO/ directie/IB’ers/RT’ers
Aantal bijeenkomsten:
4 (18.00 – 21.00 uur)
Aantal deelnemers:
18-24
Investering:
€495,-
Waar en wanneer:
Nieuwleusen, 16 januari 2020

“Dit had ik willen leren op de PABO!

Vanaf de eerste minuut was ik geboeid. Ik wist er nauwelijks iets van en dacht dat het brein een moeilijk onderwerp was. Maar deze benadering maakte het makkelijk, inzichtelijk en boeiend! Ik kon voortdurend een slag maken naar mijn eigen klas en vaak probeerde ik de dag na de cursus het geleerde uit. Mijn leerlingen vonden het minstens zo interessant als ik. Eentje vroeg zelfs of ze met mij mee mocht….

– Jeannette, leerkracht middenbouw –

Nieuws

Wil je bijblijven op het gebied van begaafdheid? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Leerkrachten en besturen

Weten hoe je je onderwijs nog beter kunt afstemmen op het begaafde kind in je klas?  En hoe je passend beleid erop kunt maken? Rec5 kan helpen.

Diagnostiek

Er zijn verschillende aanleidingen om de capaciteiten van een kind te onderzoeken. Rec5 is gespecialiseerd in diagnostiek en kiest hierbij voor maatwerk.

Start typing and press Enter to search